divendres, 3 de gener del 2014

Naturalesa del llenguatge audiovisual

Fa ja forces dies que vam parlar sobre el llibre de Joan Ferrés, titulat Vídeo y Educación i ara que he tingut una mica més de temps per ordenar els apunts, m'agradaria compartir-ho.
Per començar, dir que nosaltres ens vam centrar en el capítol 1 principalment, en el qual es parla sobre el cervell, els hemisferis i la funció de cadascun d'aquests hemisferis. La informació que en vam extreure va ser la següent:
L'hemisferi esquerra controla la part dreta del cos, de la mateixa manera que la lectura, l'escriptura, el càlcul..., per això diem que és l'hemisferi intel·lectual. En canvi, l'hemisferi dret controla la part esquerra dels nostres cossos i és l'encarregat del reconeixement de cares, dimensions artístiques i simbòliques, reconstrucció de conjunts..., per això és anomenat hemisferi sensorial.
A l'escola normalment es treballa més llegint texts, ja que es porta a terme una operació analítica, racional i precisa i, en canvi no es treballa tant amb imatges, ja que és una operació global, sintètica i primària, però les dues són igual d'importants i més en la societat on vivim, en que tot està ple d'imatges.
Així doncs, amb els vídeos podem treballar aquesta part fotogràfica que no es sol treballar tant però, també hem de tenir en compte que hi ha més d'un tipus de vídeos. Les vídeo llissons que, són vídeos que, encara que ensenyin molt, et fan aprendre molt poc i també trobem els vídeos motivadors que no ensenyen però sí que aprens gràcies a la lliçó que porten incorporada implícitament. A continuació us deixo un exemple de cadascun d'aquests vídeos:
Vídeo llissó 



Vídeo motivador


A part de treballar amb vídeos, però, també podem treballar amb altres suports digitals com les presentacions amb imatges, però tenint en compte de no posar-hi massa text.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada