dimecres, 11 de desembre del 2013

Poema

El passat dimecres, a classe vam haver de recitar un poema cadascú, ja que el dimecres anterior no vam tenir temps de recitar-los tots. El poema que ha recitat cadascú, l’ha triat ell/a mateix/a i el que jo he elegit es titula Estenc la mà i no hi ets de Miquel Martí i Pol.
He triat aquest poema, en primer lloc pel que em va transmetre quan el vaig llegir, ja que em va recordar a dues persones que han marcat o, dit de la mateixa manera que en el poema, han deixat una empremta a la meva vida i, en segon lloc perquè l’obra de Miquel Martí i Pol a mi m’agrada bastant. A més a més aquest any 2013 fa 10 anys de la seva mort i aquest va ser un dels motius que també em van portar a triar un poema d’aquest poeta.

Per acabar ja, aquí us deixo el poema:

ESTENC LA MÀ I NO HI ETS
Estenc la mà i no hi ets.
Però el misteri d’aquesta teva absència se’m revela
més dòcilment i tot del que pensava.

No tornaràs mai més, però en les coses
i en mi mateix hi hauràs deixat l’empremta
de la vida que visc, no solitari
sinó amb el món i tu per companyia,
ple de tu fins i tot quan no et recordo
i amb la mirada clara dels qui estimen
sense esperar cap llei de recompensa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada